Se da problema: Vreau sa facem cont de twitter pentru firma/companie/trust/SRL/afacere.
Intrebarea: Cum prezint twitter sefului?
Rezolvarea:
Cand vezi cat de repede, usor si eficient poti comunica ultimile tale oferte speciale, anunturi sau orice alta stire care necesita propagare imediata, la costuri infime (aka MOKA) si catre un numar nelimitat de subiecti (eventual limitat la nr de followers si de posibile RT-uri date de acestia), Twitter este avenue-ul de considerat.
E gratis, e foarte customizabil, usor de manevrat, are comenzi simple si inteligibile, fiind o unealta foarte eficace, atunci cand este folosit inteligent.
Si totusi: cum ajung de la idee la prezentarea in fata celui/celei care va lua decizia de a aloca resurse de la buget pentru extra-activitatea pe care o presupune managementul unui cont de twitter si actualizarea lui cel putin zilnica?
1. Crearea unui cont de twitter
Pentru a crea un cont gratuit de Twitter, intri pe Twitter.com/signup si introduci cateva simple date: Full name (aici poti pune denumirea firmei, cea dintre SA si SRL/SA etc), Username (denumirea contului dorita, atentie la ce alegeti, deoarece un cont cu o denumire bine aleasa. Contul va fi accesibil dupa modelul: http://twitter.com/ USERNAME ), Email (recomand sa creati o casuta de email dedicata contului de twitter, pentru a usura managementul).
2. Personalizarea paginii de Twitter
Odata contul de twitter creat, in functie de cunostinte, gusturi si experienta celui care personalizeaza pagina de twitter, se poate ajunge la adevarate opere de arta (vezi http://twitter.com/stephenfry, http://twitter.com/collis sau http://twitter.com/sony ) sau la dezastre ( sau ma rog, poate ca nu poate sa ne placa la toti acelasi lucru 🙂 : http://twitter.com/pixellent, http://twitter.com/ComputerArts sau http://twitter.com/ilovetypography).
Daca nu ai in echipa un designer care sa faca asta, poti customiza culorile paginii din meniul Settings>Design pentru a adapta tematica de culori la cea a firmei tale. Apoi, logo-ul se poate incarca din Settings>Profile.
3. Adaugarea de continut (asa numitele „tweets” / tuitzi)
Inainte sa mergi cu noul cont creat, frumos customizat si aranjat, in fata sefului, ar trebui adaugat ceva continut, pentru ca demonstratia sa fie viabila. Ai maxim 140 caractere pentru fiecare tweet adaugat, deci incearca sa convingi si sa comunici concentrat.
Pentru a adauga link-uri (adeseori interminabil de lungi) fara ca sa-ti ocupi prea mult din spatiu, foloseste un URL-shortener (sau pe romaneste, un „prescurtator de adrese web”), de genul bit.ly, care pe langa faptul ca ajuta la scurtarea linkurilor, ofera de asemenea, statistici despre cine si cand si de cate ori a dat click pe ele.
Bun. Cu acestea fiind pregatite, e momentul sa intram in audienta la sefu’.
Ce vom avea cu noi?
– un laptop cu urmatoarele tab-uri de browser deschise: contul proaspat creat de twitter | pagina de bit.ly (pentru exemplificarea metodei de creare links) | pagina de web a firmei (pentru a-i arata cat de similara este personalizarea paginii de twitter cu tematica vizuala a sitului).
– un zambet larg si increzator
– 2-3 fraze de prezentare a avantajelor deschiderii acestui canal de comunicare: free, usor de intretinut, viteza maxima de propagare informatii, receptivitatea web si mobila (exista zeci de aplicatii twitter ptr telefoane mobile)
Daca prezinta interes, revin cu detalii amanuntite. Spor.
Articol din categoria: Generale
0 comentarii