Am pus o intrebare la un moment dat ieri, la How to Web 2011, unui speaker (Jon Bradford): Cand inceteaza un start-up sa mai fie un start-up si putem vorbi de maturitate? Mi-a zis ca e intrebare complicata si atunci am schimbat subiectul… Acilea pe „pasunea” mea insa, pot relua linistit.
Cum e faza asta cu maturitatea deci? Cat de mult stam ca si incepatori (aka Startups) si cand ne declaram (sau ne declara „EI”?) maturi? Daca e sa judecam omeneste, in functie de epoca in care traim si zona geo-politica, oamenii sunt considerati maturi la varste diferite.
In Romania si majoritatea tarilor europene, la 18 ani deja raspunzi penal. La americani, care sa recunoastem, sunt mult mai picati in freza, se zice ca doar la 21 de ani ai drept de semnatura, desi co-semneaza cu tine parintii de pe la 16-17 ani.
In Roma antica, nu erai considerat cetatean roman si matur, chiar daca erai nascut roman, decat la varsta de 40 de ani, varsta pana la care erai tot un „mucos”.
La How to Web, au fost in sala foarte multi banosi care cautau idei in care sa investeasca, asa cum foarte bine a observat Stefan, insa erau si sictiriti care nu s-au ascuns sa spuna ca nu ar investi in Romania, nu inca.
Poate ca inca suntem prea necopti, neexperimentati si fricosi sa ne luam in gura cu web-ul. Sau poate nu. Avem exemple romanesti de succes: Ubervu, Brainient, Trip Journal, Bitdefender (da, stiu, nu toate au inceput ca start-up-uri insignifiante, insa tot idei romanesti sunt). Altele care se „coc” acum prin pitchiuri si „acceleratoare” (m-am imprastiat aseara de ras cand am auzit numele asta) si deci „pepiniera” exista. Ramane sa ne creasca si c….ie, ca sa indraznim sa incepem.
Nu stiu daca e mai bine sa incepi singur, cu seed money sau doar angajand consultanta externa care sa fie de acord sa lucreze la inceput pro-bono, dar pentru numele lui Dumnezeu NU TE OPRI din drum. Ai idea, stii ca e wow, INCEPE!
Asadar, care va fi next big thing provenit din Romania? Crezi ca poate veni ceva WOW in zona web/IT/digital din Romania?
Foto © mariussescu.roArticol din categoria: Social Media
1 comentariu