Cu peste 1 miliard de cautari trimise catre Google in fiecare zi, e normal ca sa si detina o gramada de date utile. Din fericire pentru oamenii din marketing, Google ne pune la dispozitie cateva tool-uri foarte utile pentru a accesa si analiza imensitatea de date colectionate din search queries. Gratuit!
Incercati aceste 3 pentru inceput:
1. Google Trends
Google Trends este un serviciu care a fuzionat recent cu Google Search Insights. Permite vizualizarea volumului de cautari pe termeni specifici sau termeni pe anumite zone geografice. Trends ajuta la identificarea schimbarilor ce apar in tipul de cautari de-a lungul timpului. De asemenea, se pot face cautari comparative pentru a alege cel mai bun keyword cand trebuie ales unul din mai multe.
Trends allows you to understand how the search trends shift and change over time. You can also conduct a comparison search to see the variances between multiple search terms.
De exemplu, eu am cautat „Social Media” si „Romania”. Privind graficul produs de Trends, se vede clar ca mult mai multe cautari exista pentru „Romania”. In zona de „Regional Interest” se poate vedea ierarhia cautarilor in functie de zona geografica. Trebuie sa va zic ca functioneaza mult mai fidel pe USA si statele lor. Deh, Google 🙂
Puteti deci folosi Google Trends pentru cercetare de piata cand definiti nevoile clientului sau il puteti utiliza pentru a determina cele mai bune cuvinte cheie pentru SEO, in optimizarea siturilor.
Poate fi folosit cu succes cand cautati subiecte relevante despre care sa scrieti pe blog sau pentru alte campanii de marketing.
2. Google URL Builder
URL Builder este un tool Google Analytics si poate fi folosit pentru analiza linkurilor in emailuri, anunturi online si cam oriunde folosesti linkuri.
Cele mai multe activitati de marketing sunt construite in asa fel incat sa aduca trafic pe website. Google URL Builder are menirea de a ajuta la gasirea sursei vizitatorilor de pe situl tau, care ajung acolo in urma unei activitati specifice: campanie social media, newsletter etc.). Stiind ce eforturi dau cele mai bune rezultate si care nu, te vor ajuta sa iti imbunatatesti strategia de marketing si bineinteles ca te vor scuti de cheltuit bani si timp aiurea.
Poti construi un URL personalizat pentru o anumita campanie care, de exemplu, atrage vizitatorii pe pagina de vanzari a sitului tau. Sau poti afisa un banner pe blogul tau, care la click, duce vizitatorul spre aceeasi pagina de vanzari. Apoi, o sa poti urmari foarte usor cati vizitatori au ajuns la pagina ta de vanzari de pe banner. Cu aceasta informatie, o sa poti mai apoi decide ce medii functioneaza cel mai bine si sa-ti imbunatatesti rata de conversie.
3. Google Authorship si importanta lui Google+
Google Authorship iti permite sa conectezi continutul publicat pe un anumit domeniu cu profilul tau de Google+.
Ai nevoie de un profil de Google+ pentru a folosi acest tool, iar daca publici continut scris pentru web – fie ca sunt blogposturi sau altceva, ar cam trebui deja sa ai asa ceva. Google+ e mai mult decat un site de social networking – poate fi un tool puternic care sa te „lege” de continutul detinut de tine online. Fie ca ai profil personal de Google+ sau pagina de Google+ Business, ambele te vor ajuta sa cresti rankingul tau SERP.
Google a declarat ca scopul lor cu acest tool este sa “help people find content from great authors in our search results.” Authorship aduce deci un mai mare grad de responsabilitate autorilor (sau asa ar fi cazul) care se vor stradui sa produca texte de calitate devreme acestea vor fi linkate de profilele lor, iar motoarele de cautare vor produce rezultate mai credibile. In acelasi timp, cititorii beneficiaza de continutul cel mai bun, de la autorii din topurile SERP.
Google ofera multe alte tool-uri gratuite pe langa acestea 3. Folosesti deja alt tool neprezentat aici si vrei sa share? Lasa un comentariu mai jos:
Articol din categoria: Social Media
2 comentarii
As mai adauga si https://adwords.google.com/o/KeywordTool
Da, corect