Da, nu e greseala: cam cat costa un cadou corporate? Cat trebuie sa plateasca o firma daca vrea sa dea niste cadouri si sa le trimita oriunde in lume?
Azi dimineata am primit cadoul de la , castigat in din iulie si nu m-am putut abtine sa nu calculez cam cat i-a costat toata treaba asta.
Si am luat-o asa: in pagina , dupa ce se epuizasera toate cele, atentie, 2.489 de cadouri, eram anuntat ca coletul meu va ajunge, atentie, cu DHL in 2-3 saptamani.
Astazi cand am deschis coletul, am aruncat o privire mai atenta la costul shipping-ului: $09.89. Bun. Daca consideram Romania ca nefiind cea mai scumpa destinatie la expediere din USA catre lume (nu stiu sigur, daca stiti careva corectati-ma va rog), asta inseamna ca MailChimp a platit catre DHL 2.489 de cutii X $09.89/cutie = $24.616,21. Pentru o campanie!!! Da, aproximativ, tinand cont de faptul ca nu pentru fiecare destinatie costul e acelasi.
Daca stai sa gandesti ca asta e una din cele vreo 6 astfel de campanii care le fac pe an, ajungem sa calculam un cost anual, doar de shipping al diferitelor premii, de aproximativ $147.697,26. Pe langa asta, ce e in cutie trebuie si alea platite: tricouri, sepci, brelocuri, USB-uri, mascote (cum sunt cele cu logo lor – maimuta din plastic).
Mi-ar place daca, pastrand proportiile, cei care va ocupati de astfel de nazbatii pe la noi (gen Ursus, cu berea Timisoreana Bruna trimisa tot prin DHL) ati face un pic de sharing la cam ce costuri implica o campanie in online-ul romanesc, din punctul de vedere exclusiv al transportului. Cred ca ne-ar face pe toti mai recunoscatori si intelegatori atunci cand vine vorba de a spune „Multumesc!” pentru ceva primit „pe gratis”, care insa a costat destul.
Zi faina!
Articol din categoria: Social Media
0 comentarii