Pentru dezvoltatorii de aplicatii si/sau website-uri care folosesc Facebook login, iata cateva reguli de „Facebook Login Best Practices”:
1. La afisarea butonului de Log in with Facebook, descrie clar ca aplicatia NU va transmite mesaje fara permisiunea utilizatorului
2. La afisarea butonului de Log in with Facebook, explica de ce sunt necesare permisiile respective
Cand afisezi butonul de login cu Facebook, pe acelasi ecran asigura-te ca explici clar de ce ceri anumite permisii specifice. De exemplu, de ce ai nevoie si de lista de prieteni pentru acces intr-un joc? Poate pentru ca mai tarziu sa oferi posibilitatea utilizatorului sa joace „impotriva” prietenilor din lista lor de contacte.
3. Avoid asking for read and publish permissions back-to-back
Nu cere niciodata permisii de publicare imediat dupa ce ati cerut read permissions. Facand asa ceva, ajungi sa ai 2 schimbari rapide in aceeasi aplicatie, ceea ce da o experienta naspa utilizatorului. In loc de asta, cere permisii de publicare dupa ce utilizatorul da click pe „share”, „post,” sau „publish” in aplicatie. Daca aplicatia ta necesita doar functionalitate de basic sharing (cum ar fi sharuit cate un item, fara custom composer) poti folosi si Share Dialog nativ pentru iOS sau Android.
4. Evita login-ul dublu
Utilizatorul se asteapta ca Facebook sa fie singurul punct de login intr-o aplicatie. Daca aplicatia ta are nevoie de alte detalii care nu le poti primi de la Facebook Login, poti cere acele detalii separat, dar ai grija sa nu ceri din nou sa-si introduca detalii pe care deja le-au trimis prin Login. In afara catorva cazuri foarte rare (scenarii de device unde Login nu e disponibil, aplicatii financiare cu extra securitate), trebuie evitat de asemenea sa ceri utilizatorului sa isi introduca o parola secundara. In acele cateva cazuri rare cand faci asta, trebuie sa explici foarte clar de ce este necesar un asemenea pas. Pentru mai multe detalii cu privire la tipurile de informatie ce se poate cere, citeste permissions documentation de la Facebook.
5. Arata utilizatorilor cu ce profil sunt logati
Asigura-te ca oferi o forma de indicare pentru utilizator prin care sa-si dea seama usor cu ce profil de Facebook este logat in aplicatia. De exemplu numel epreluat din Facebook sau poza de profil, la maxim un click/tap distanta. De regula se face sub forma unei pagini de profil sau setari.
Si ca bonus de final:
Video – 9 Ways to Improve Your App’s Login Conversion Rate
Cum ai ajuns aici:
Articol din categoria: Social Media
0 comentarii