Daca nu ati reusit sa ajungeti la TEDxCluj 2016, saptamana trecuta, iata cateva ganduri de l aorganizatori, la final:
• Atmosferă creativă, dezbateri și idei pe tot parcursul zilei
• ArKase este câștigătorul TEDxCluj Award, iar Dragoș Iliescu este noul ambasador TEDxCluj
Ce a insemnat TEDxCluj 2016 in cifre? 25 de vorbitori, 3 momente artistice, 10 ore de inspirație, 13 echipe cu proiecte inovatoare, 60 de voluntari, 1.600 de cafele, 100 de kilograme de portocale, 56 de parteneri și susținători, 1 premiat, 1 nou ambasador TEDxCluj.
Editia de anul acesta s-a desfășurat la sfârșitul săptămânii trecute sub deviza „Mythbusting”.
Au demolat mituri despre corp, suflet, familie, carieră și societate Dragoș Bucurenci (storyteller), Dragoș Iliescu (cel mai nou ambasador TEDxCluj), Amfiana Gherman, Daniela Drăghici, Adriana Radu, Nic Sârbu, Domnica Petrovai, Cristian Coman, Flaviu Turcu, Dan C. Vodnar, Larisa Petrini, Petru Curșeu, Sara Reardon, Anca Dobrean, Lindsay McGregor&Neel Doshi, Peter C. Brown, Andrei C. Miu, Ovidiu Covaciu, Philipp Kandal, Mugur Ciumăgeanu, Delia Niță, Maria-Luisa Flonta, Vintilă Mihăilescu și Mircea Tomescu. Le-au completat ideile artiștii Sebastian Arnold, Primitive și Just Push Play. Conform tradiției TED, discursurile vor fi încărcate pe site-ul www.tedxcluj.com, pentru a putea fi audiate de toți cei interesați.
Cei peste 800 de participanți care au umplut sala (evenimentul a fost sold-out cu mai bine de o săptămână în avans) au avut ocazia să testeze gadget-uri inovative realizate de tineri antreprenori. Cardboard, MindMi, MIRA, Meze, NOAH, Tintag, Upside Down au venit cu prezentări inedite la Innovation & Tech Expo. La rândul lor, Control 3D, G.R.E.E.N, Maker Cafe și Symme3D au realizat un experiment în premieră: șapte imprimante 3D au lucrat împreună pentru a realiza o măsuță de cafea, în cadrul primului proiect colaborativ din România de o asemenea anvergură.
La TEDxCluj 2016 fost lansată și competiția TEDxCluj Award, care urmărește să premiere profesioniștii din Transilvania ce inovează în domeniul lor de activitate, prin idei curajoase ce pot schimba lumea sau care aduc noutăți tehnologice nebănuite. Cu sprijinul specialiștilor, organizatorii au selectat trei proiecte ce vor fi susținute în continuare: ArKase, carcasa care va elimina problema încărcării smartphone-ului, dezvoltat de Răzvan Mărcuș; Happy Lamps, o colecție de corpuri de iluminat ce pot lua diferite culori și texturi pentru a se integra în diferite spații, proiect dezvoltat de Sergiu și Eliza Tîrziu; Aleph 1.0, manipulator robotizat pentru lucrul cu substanțe biologice sau chimice, dezvoltat de Andrei Kovari. Dintre acestea, ArKase a fost desemnat marele câștigător, iar Răzvan Mărcuș a primit și cecul de 1.000 de euro oferit de NN România, partenerul principal al evenimentului.
Organizatorul TEDxCluj este ClujHub. Susținut de: NN România. Parteneri: Telenav și Sykes. Partener de comunicare: Vitrina Advertising.
Parteneri de transport: TAROM, Happy Tour, NISH Travel.
Catalizatori: StartUp Transilvania, Outlead Engager, Uber Proiect, Madd Electronics Group, Pony Car Sharing, UPC Business, Tech Academy, Node, Impress, Centrul Cultural German Cluj-Napoca, Aqua Carpatica, Creștem Idei, BLA Shine, Laurențiu, Laurențiu & Asociații, La Mărgelatu, Sax, Florăriile Magnolia, Aries Transilvania, A&I Consulting, ReFresh Printing, Salad Box, CSI, Rondocarton, Royal School of Transylvania, Red Bull.
Parteneri media: Digi24, Sinteza, Hotnews, StartUp Cafe, Știință și Tehnică, Decât o Revistă, Cariere, Transilvania Reporter, Today Software Magazine, InfoTrafic, Zile și Nopți, Napoca FM, ClujLife, Revista Bulevard, Orașul Cluj, 150sec.com, I Love Cluj, ZeList Monitor. Susținători: Techsylvania, Cluj Innovation City, Cluj IT, World Class, Sprint Point, Host Vision.
TEDxCluj este o inițiativă locală și independentă care aduce experiența internațională TEDx în Transilvania. Primul eveniment TEDxCluj s-a desfășurat în 2010, iar de atunci peste 3.500 de persoane au participat la cele zece evenimente organizate de echipa TEDxCluj sub deviza TED: „Ideas worth spreading” – „Idei care merită răspândite”.
Articol din categoria: Evenimente
0 comentarii