Începând de astăzi, Facebook introduce opțiunea „Leave Feedback” pentru Facebook Ads.
Într-un anunț publicat astăzi pe blogul oficial Facebook, gigantul social media a anunțat că noua funcționalitate este deja activată la nivel global. Era o chestiune de timp până când Facebook să intre în această „horă”, având în vedere numărul de advertiseri care părăsesc platforma în ultimile luni.
Deși mi s-ar fi părut normal ca să introducă o opțiune similară pentru cei care cheltuiesc bani în sistemul Facebook Ads, iată că au decis să chestioneze utilizatorii care dau click și interacționează cu reclamele afișate.
O primă problemă pe care am zărit-o aici este faptul că nu există o delimitare clară între:
- feedback dat de către o persoană care doar a dat click pe un anunț plătit/reclamă și
- un client care a chiar cumpărat un serviciu sau produs, în urma interacționării cu reclama respectivă.
De pildă, iată ce opțiuni se afișează când încerc să trimit feedback către Facebook pentru o reclamă la un curs de marketing, promovat de amicul meu Călin Biriș:
Pagina de „Ads Activity” poate fi accesata la adresa https://www.facebook.com/ads/activity/, de unde vei putea să folosești butonul „Leave Feedback” pentru a trimite către Facebook părerea ta despre reclama respectivă și serviciul sau produsul aferent.
Dacă anumite reclame și servicii aferente primesc un volum mare de feedback negativ, Facebook declară că vor trimite aceste date către advertiserul respectiv, într=o încercare de a le da posibilitatea să facă o treabă mai bună.
Probleme?
Da, sunt câteva probleme ce apar imediat.
1. Așa cum am spus mai sus, în primul rând nu se delimitează clar dacă feedback-ul colectat este pentru reclama în sine sau pentru serviciul/produsul căruia i se face reclamă.
2. Dacă primești mult feedback negativ și Facebook va trebui să intervină și să înceapă o discuție cu acel advertiser, oare care vor fi urmările, din punctul de vedere a continuării relației cu Facebook? Nu ni se spune nimic, deocamdată, despre aceasta.
3. În formatul actual, sistemul este o oportunitate uriașă pentru review-uri negative trimise intenționat de către competitori, pentru ca să „dea rău” despre concurență.
Momentan, atât. Rămâne de văzut cum va evolua sistemul și ce îmbunătățiri îi va aduce Facebook.
Ce părere ai?
Articol din categoria: Facebook, Social Media
0 comentarii