Cu câteva săptămâni în urmă, mă pregăteam să plec într-o delegație în America de Sud. Era să fie prima mea călătorie în țara respectivă, așa că am planificat totul din timp. Am rezervat biletele de avion, m-am sincronizat cu ceilalți colegi că avem datele pentru hotel etc.
Numai că pentru ce nu m-am pregătit a fost o grevă generală a lucrătorilor care asigurau paza și securitatea pe aeroportul meu de tranzit, în Frankfurt. Am ajuns la aeroport în Cluj la timp, am luat avionul spre Frankfurt, însă fuseserăm deja informați, de la aterizare, că nu se poate face tranzitul de la zborurile ce tocmai sosiseră către nici un alt zbor internațional.
De ce să ai activată funcția roaming data?
Lucrând pentru o firmă ce activează în domeniul cyber security, unul din lucrurile esențiale pe care le avem stipulate în regulamentul de protecție și siguranță personală, este și interdicția de a folosi rețelele wifi publice. Așa că oriunde călătoresc, trebuie să mă bazez pe datele mobile.
Peste noapte în aeroport
Așadar, ce faci dacă ajungi la aeroportul de escală la timp pentru următorul zbor programat, însă nimerești în mijlocul unei greve a personalului de securitate, care ne punea, pe mine și alți mii de călători, în fața unei alegeri deloc ușoare. Având în vedere că zborul meu fusese anulat și reprogramat abia a doua zi de dimineață, puteam alege astfel:
- să ies din aeroport și să merg la un hotel, unde să dorm și apoi să revin dimineața, sperând că greva se va fi finalizat și vom putea să ne îmbarcăm
- să rămân în zona de securitate, să dorm în aeroport și să plec a doua zi la sigur, deoarece prezența sau absența personalul de securitate nu ar fi afectat zborul meu
Am ales să stau în aeroport. Cu multe ale sute de călători. Un fel de Tom Hanks în The Terminal. Doar pentru o noapte…
Desigur că rețeaua wifi a aeroportului a „picat” des și nu făcea față numărului imens de persoane care începeau să deschidă un Netflix, un Zoom sau chiar să intre live pe conturile de Facebook și Instagram, cu live stream „de la fața locului”.
Eu foloseam internetul mobil de la Vodafone și nu am avut absolut nici o problemă să-mi urmăresc serialul preferat, înainte de „culcarea” pe patul de campanie instalat de autorități.
Cum utilizez eu datele mobile
Chiar astăzi discutam cu fiul meu despre folosirea datelor mobile și mă întreba dacă 980 MB de date mobile „deja folosite” erau mult? Într-o zi? Cam da.
Dar eu folosesc internetul mobil în fiecare zi. Cu excepția casei, unde am setat un router wifi. Sau la locațiile pre-agreate cu angajatorul, unde se poate garanta securizarea rețelei wifi.
La o privire în telefon, sub zona de „mobile data” văd că pe primele 5 locuri se situează: Instagram (cea mai utilizată aplicație de social media), App Sore (îmi place să țin toate aplicațiile instalate pe smartphone la zi), browserul, WhatsApp și abia apoi Facebook:
Best Mobile Network for Data
Dacă stai „pe net” și ai treabă, sau chiar și doar ca să te uiți la un clip pe YouTube ori să vezi un serial, vrei ca viteza să nu fie o problemă. Cred că nimănui nu-i place să aștepte să se „încarce” pagina la nesfârșit.
Dacă o companie de telefonie mobilă își înțelege clienții și nevoile lor de conectivitate stabilă și de viteză, va înțelege că nu poți ajunge „Best Mobile Network for Data” fără investiții.
Iar când vorbim despre a da titluri sau note, de regulă ne uităm și la cine le acordă. Astfel, Vodafone România a fost recent certificată, prin testele și măsurătorile companiei independente de testare a calității rețelelor de telecomunicații, P3 communications. In urma testelor din martie 2019, Vodafone a înregistrat cel mai mare punctaj din Romania pentru calitatea și performanța serviciilor sale de date mobile.
68% dintre măsuratori au fost efectuate în localități urbane și rurale, în timp ce 32% au fost efectuate pe drumurile rutiere. Comparativ cu campania de certificare P3 anterioară, din luna decembrie 2017, Vodafone România și-a îmbunătățit calitatea și performanța serviciilor de date și voce mobile, mai ales în ceea ce privește serviciile de date mobile.
Vodafone este mereu alături de clienții săi, asigurându-le cea mai bună experiență pe dispozitivul mobil, în cea mai bună rețea de date mobile din Romania. Pe testate:
Articol din categoria: Generale
0 comentarii