Funcționează, în mare parte la fel, și pentru Instagram
Din seria regulilor de bun simț pentru un Facebook live stream:
1). Întotdeauna anunță locația din care transmiți.
Mai ales dacă transmiți ceva superb, cum ar fi un apus sau un peisaj deosebit, oamenii vor vrea să știe de unde transmiți. Fie o spui în textul descrierii pe care-l adaugi înainte de a intra live, fie cu vocea în timpul emisiei.
2). Ține descrierea inițială scurtă și la obiect
Regula numărul 2 pentru un Facebook Live stream de succes, este să nu scrii descrierea pentru video mai lungă decât poate fi vizibil pe un telefon mobil, înainte de a intra live. Desigur, te poți întoarce la video, după ce închei transmisiunea live, și să modifici descrierea, în așa fel încât să reflecte detaliile pe care vrei să le transmiți.
Inclusiv link-uri către site-uri, oferte sau alte lucruri pe care vrei să le cunoască audiența ta. Însă în notificarea pe care Facebook o trimite celor care urmează să îți vadă transmisiunea live, ai un spațiu foarte restrâns. Nu-l depăși.
3). Conexiunea, mama ei de conexiune!
De câte ori nu ai văzut notificarea pe telefon sau pe desktop cum că cineva din lista ta de prieteni tocmai a început să transmită live, intri și te uiți și în câteva secunde se blochează feed-ul video și audio, rămânând doar să faci chat cu cei care tot intră și, evident, nu văd nimic nici ei?
Este, deci, vital, că dacă intri live să te asiguri că ai o conexiune internet stabilă și performanță. Nu e nimic mai aiurea decât să te uiți la un „live stream” care se întrerupe, nu se aude bine etc
4). Conținut urmăribil
Dacă crezi că cineva va intra pe live să te to vadă, preț de câteva minute, tot anunțând că urmează să pornim să „facem ceva”, sau stai și te uiți în camera telefonului și nu știi ce sau dacă să spui, asta clar nu va atrage pe nimeni să se uite. Asigură-te că ai ceva ce se poate urmări, ceva ce interesează pe cei care fac parte din publicul tău țintă.
5). Nu fușări
Nu intră live pentru ca să te oprești după un minut sau două. Imaginează-ți că durează până se propagă notificările care anunță mapamondul că tu ești LIVE. Apoi mai durează și până cei care le văd decid să acționeze, să dea click/țap, să le pornească aplicația client etc
Dacă tu deja ai terminat ce aveai de zis într-un minut, până intră bulucul de populație, nu mai au la ce să se uite.
Orice transmisiune live ar trebui să aducă privitorul „acolo”, în locul unde se petrece acțiunea. Să audă bine, să vadă bine, să poată eventual să comunice cu cel ce transmite. Dacă în modă „less is more”, cu siguranță asta se aplică și la live stream.
Dacă te vei chinui să îngrămădești acolo de toate, dar nimic de calitate, privitorii te vor simți. Și vor folosi cu încredere butonul X.
Articol din categoria: Facebook, Instagram, Social Media
0 comentarii