De ce #BlackLivesMatter?

Uitându-ne la știrile ce vin din SUA zilele acestea, la ce fac brand-urile care lansează mesaje de susținere a comunităților de negri, în social media, și la românii care „au ei păreri”, la fel cum știau mai bine decât NASA ce și cum cu lansarea rachetei…

Eu am sute de colegi negri. De culoare, Afro-Americani, cum vreți să le ziceți. Ieri și sâmbătă echipa de social media, cei de la comunicare și emergency response am avut zeci de discuții despre ce vom face și ce comunicăm și cum ne situăm.

Ce am învățat?

Nu ești negru: e IMPOSIBIL să crezi că ai habar prin ce trec oamenii ăștia acum. Am colegi negri care trăiesc în orașele cu revolte și cărora le e frică să iasă pe stradă să cumpere pâine.

Nu trăiești acolo: este IMPOSIBIL să crezi că, cu indiferent câtă experiență de viață sau asocieri cu rromii noștri ai face, ai putea înțelege ce simt ei.

Pot ajuta întrebându-i și ascultându-mi colegii negri despre ce simt, de ce simt, ce trăiesc ei, părinții lor, comunitățile lor.

Pot să înțeleg mai multe, nu publicând mesaje, ci documentându-mă mai mult despre viața lor, despre ce au avut de înfruntat de-a lungul sutelor de ani, de când au început să fie aduși ca sclavi în America.

În rest, de aici, ne uităm la „campanii”, văzând foarte de la suprafață ce înseamnă, de fapt, un tweet „bun” sau „prost”, publicat de oricare brand care vrea să fie alături de comunitatea de culoare, susținând #BlackLivesMatter.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.