Secretele adevăraților profesioniști de social media

Secretele adevăraților profesioniști de social media

Seria cu secrete Social Media

Începem astăzi o serie de articole despre secretelor adevăraților profesioniști de social media. De ce conținutul publicat de aceștia are engagement și se propagă incredibil de rapid, iar al tău nu face deloc vizualizări? O să încerc, în același timp, să răspund întrebărilor voastre despre fiecare subiect în parte.

Unde nu știu eu, o să întreb pe prietenii mei care sunt mai abitir într-ale social media managementului decât mine, și tot vom răspunde fiecărei întrebări.

Știi momentul ăla când încarci un video pe YouTube și îi pui toate cele acolo (titlu SEO-izat, tags, descriere + link + hashtags + minute/secunde pentru capitole), iar apoi îl „plasezi” și pe Facebook și te miri că nu are tracțiune mai deloc? Exact! Facebook urăște, desigur, linkurile competitorilor și le „îngroapă” rapid.

Și e doar luni dimineața și săptămâna e lungă, iar tu ai mai mulți clienți (sper) și nu ai vrea să încarci fiecare clip video pe fiecare platformă. Ca să scutești timp și pentru că nu ești chiar 100% sigur(ă) de chestia cu fișierele video trebuie încărcate nativ pe platforma socială unde le publici.

Fișierele video trebuie încărcate nativ pe platforma socială unde le publici.

Așadar, primul din seria secretelor adevăraților profesioniști de social media este acesta. Sper că ai mai auzit asta, nu e chiar WOW, dar lovește în plex așa multe raportări către clienți! Clienți care nu înțeleg cum poate acelasi clip de 30 de secunde încărcat pe YouTube, să nu aducă aproape deloc vizualizări pe Facebook sau LinkedIn.

Cei care faceți asta ca job știți foarte bine ce vă spun. Cei care auziți asta prima dată, credeți-ne pe ăștia de facem asta de multă vreme: folosiți funcționalitățile native de încărcare video ale fiecărei platforme în parte. Nu amestecați clipuri video găzduite pe YouTube prin toate celelalte platforme sociale unde trebuie să publicați!

Adăugare de conținut video pe platformele de social media

Hai să vedem ce ne prezintă fiecare. Cam cu cât interes și atenție la detalii își ademenesc utilizatorii fiecare platformă socială? Nu voi intra în detalii, ci ne vom opri doar la interfața de adăugare a clipurilor video și ce ne spune asta despre fiecare platformă.

O să folosesc acest clip pe care l-am filmat de la geamul avionului, săptămâna trecută, zburand spre Londra (mai jos avem versiunea găzduită pe YouTube):

Facebook

Cea mai utilizată platformă socială în România, pe locul doi ca și conținut video după YouTube, Facebook acordă o atenție imensă conținutului video. Echipa Facebook a înțeles, prin studii și analiza comportamentului utilizatorilor, că te poate ține prins pe feed pentru o perioadă mult mai mare, dacă poate controla și măsura cât mai multe aspecte ale experienței utilizatorului acolo.

Iar ca să poată face asta, să poată oferi advertiserilor cât mai multe opțiuni de targetare, oferă, la rândul ei, cât mai multe opțiuni (eu aș zice chiar mai multe decât fratele ei mai bătrân într-ale video-ului online, YouTube) utilizatorului care adaugă conținutul.

Iată ecranul de adăugare a unui clip video al Facebook, pentru pagini, împărțit pe secțuni:

Aici o descriere
Aici o descriere cu link

Treceți peste ele cu atenție, deși poate unii le vedeți de mai multe ori pe săptămână, sau poate chiar pe zi. O enumerare rapidă:

Ecran inițial: titlu, descriere, selectare tip de acțiune asociată (tag persoane, check-in etc), tags, selectare limbă video

Thumbnail: poți alege să plasezi preview video din câteva scene selectate automat de către platformă, oricare moment al clipului video, ba chiar să încarci o imagine customizată.

Subtitrare (text=SEO): există o sumedenie de posibilități de a adăuga conținut text, care să descrie și să completeze titlul, descrierea și tag-urile. Ținem minte că motoarele de căutare (inclusiv cele din platformele sociale) preferă să caute și să indexeze text.

Chestionare: de ce nu? Ia să le plasăm câte o întrebare, care, în funcție de cât de bun e autorul textului, poate să motiveze utilizatorul să trimită și altora linkul din Facebook al clipului video… să facă și ei chestionarul. Deci engagement în plus.

360° Mode: practic mai pui o cireașă peste toate celelalte de mai sus, să ai ceva ce restul nu au. Încă.

LinkedIn

Mi se pare extraordinar ce a reușit să facă Microsoft din LinkedIn, după ce a preluat platforma. Nu mai este, deja de 2-3 ani, rețeaua aia plictisitoare unde lumea mergea doar când își căuta un loc de muncă nou sau angajați (dacă lucrai în HR). Citiți mai multe despre LinkedIn la Cristian Florea pe blog. Omu se ocupă serios de treaba asta.

Așadar, la adăugarea unui clip video pe LinkedIn pentru pagini, iată cu ce ecran ne întâlnim:

LinkedIn merge, deci, pe urmele lui Facebook. Pe lângă textul obișnuit, căruia i se poate adăuga un link și hashtag-uri la greu, poți adăuga un titlu pentru video și o imagine de preview. Foarte interesant este faptul că aici putem utiliza și GIF-uri. Încearcă să vezi cum arată pe LinkedIn un clip video încărcat nativ, având ca preview un GIF animat… 🤪, exact, nu mai e nici LinkedIn ce-a fost😅.

Twitter

Lăsăm deoparte simplismul ecranului de compunere a unui tweet, care are și posibilitatea încărcării unui clip video,

ca să ne concentrăm pe Media Studio, unde putem să ne cam facem de cap nițel:

La o recapitulare, avem astfel: încărcarea nativă a clipului (întreabă-mă despre cum să treci de limita de 2 minute și 20 de secunde și să încarci până la 10 minute de clip video pe Twitter), căruia îi putem schimba imaginea de preview; în Settings ne adăugăm titlul, descrierea, categoria și call to action (ce poate fi vizitarea unui link sau vizualizarea unui alt video); din subtitles putem adăuga subtitrarea și din sharing avem posibilitatea de a selecta utilizatori de Twitter ce pot vedea acest clip video în galeria lor de Media Studio, pentru ca să-l publice și ei. Eu i-am ales, pentru exemplificare pe amicii Dan Ciulea și Cristian Manafu.

La publicarea tweet-ului video card, acesta va arată așa:

Avem, așadar, textul tweet-ului (neafectat de limita celor 280 de caractere, deși are atașat un clip video, un titlu text, o descriere text și un URL), video-ul ce tocmai l-am atașat ca video card și distincția vizibilă Twitter Media Studio. Asta ne spune de unde a fost încărcat și, de multe ori, că cine l-a pus acolo se pricepe la social media.

La click oriunde în porțiunea de video, vizitatorul este dus spre URL-ul care a fost adăugat la pasul de upload.

Instagram

Vorbesc despre Instagram doar ca să nu ziceți că au și ei o unealtă video nativă, dar… să fim serioși, nu știu ce se va alege de IGTV-ul lor.

Iată cum arată minunea: (am făcut screenshot-urile din interfața de desktop, pentru că aceasta există și pentru că, dacă lucrezi pentru clienți, nu ai vreme să te prostești cu telefonul mobil.

Prin urmare mai sus ai pașii de adăugare a clipului video: din secțiunea IGTV de pe pagina contului de Instagram se alege butonul de upload și se adaugă clipul video, imaginea de preview, titlul și descrierea clipului.

În plus, deși la postările normale NU avem linkuri active pe Instagram, în descrierea clipurilor IGTV putem adăuga un link activ, ce va funcționa, atât pe desktop cât și pe telefoanele mobile, conducând vizitatorul către URL-ul nostru.

După finalizarea operațiunii, vom regăsi clipul video în lista de IGTV, cu titlul adăugat la pasul anterior, acum vizibil:

Iar linkul adăugat în descriere poate fi vizitat de oricine vivualizeaza clipul video:

Aștept părerile voastre în comentarii. Răspund cu drag la întrebări și mă consult cu specialiștii acolo unde nu mă pricep singur, ca să vă pot răspunde.

Articol din categoria: Educație, Social Media

f64.ro
aaa

0 comentarii

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

f64.ro