Adevărul, Evenimentul Zilei, TVR și Simona Halep despre Bitcoin

Adevărul, Evenimentul Zilei, TVR și Simona Halep despre Bitcoin

Sau cum să folosești brand-uri și vedete reale, ca să vinzi mizerii

Navighez astăzi pe Facebook și dau peste această reclamă:

Captură Facebook

De fiecare dată, când analizez o reclamă pe Facebook, mă uit la aceste elemente componente:

  • numele paginii: Dal mio punto di Svista
  • tag-ul Sponsored: ne arată că este un mesaj pe care nu îl vezi la întâmplare, ci ți-a fost trimis intenționat în feed-ul de Facebook
  • imaginea folosită: în cazul nostru o fotografie cu Simona Halep și un text/burtieră ce ne anunță un scandal, pe baza faimosului motiv al microfonului oprit
  • domeniul sursă: este titlul afișat imediat sub imaginea din anunț, unde vedem EVZ.RO, așa cum apare în reclamele legitime lansate de pagina Evenimentului Zilei
  • meta title: Abonamente | Evenimentul Zilei
  • meta description: text identic cu descrierea meta a paginii de Abonamente a cotidianului Evenimentului Zilei
Captura Google SERP pentru pagina de abonamente a Evenimentului Zilei
  • URL-ul promovat: oriunde vei da click în acest anunț sponsorizat, vei fi redirecționat către destinația inițială: http://www[.[ideakam[.[com/simona/invest/?a=Simona_Halep&p=Bitcoin_Code&header=logo&sxid=7za153f4wcqp&ttorigin=7za153f4wcqp

Având în vedere că pagina respectivă de Facebook nu are deloc conținut în limba română, aș presupune că este folosită fără știrea proprietarului să lanseze reclame pe Facebook Ads.

Detaliile paginii unde este găzduită reclama

Datorită noii politici Facebook, de a arăta transparență pentru pagini și față de ce campanii au în derulare, putem accesa librăria de campanii curente ale acestei pagini:

Captură ecran Facebook – pagina de transparență

Dacă mergem să vedem ce reclame Facebook rulează acum pagina respectivă, o să vedeți că singura campanie activă este fix cea văzută de mine:

Captură ecran Facebook: campania a fost pornită pe 15 noiembrie 2020

Odată ajuns în pagina de aterizare, vei fi supus unui șir de minciuni și falsuri (cum că Simona Halep ar fi lăudat ceva platformă de Bitcoin într-o emisiune la TVR), toate cu nume de persoane reale, persoane faimoase chiar. Ba și cu un context ce, la prima vedere, pare la fel de real: desigur că nu este un lucru ieșit din comun ca Simona Halep să apară la știri, sau să fie invitată la un interviu la TVR.

Pentru a nu fi foarte precis și a nu da șanse vizitatorului paginii să meargă pe tvr.ro și să caute presupusul interviu, autorul textului spune că acesta a avut loc săptămâna trecută:

Captură ecran: http://www.ideakam.com/simona/invest/?a=Simona_Halep&p=Bitcoin_Code&header=logo&sxid=7za153f4wcqp&ttorigin=7za153f4wcqp

Nu mai vorbesc despre faptul că o analiză rapidă a imaginii de mai jos, presupusă a fi o fotografie sau captură de ecran din timpul interviului, arată că cele două persoane erau în locații diferite. Iar în cazul Simonei, se vede că era la US Open, nu într-un studio TVR la București:

Captură ecran: http://www.ideakam.com/simona/invest/?a=Simona_Halep&p=Bitcoin_Code&header=logo&sxid=7za153f4wcqp&ttorigin=7za153f4wcqp

Întorcându-mă puțin la setul de reclame din acest caz, observăm pe pagina dedicata acestui set, faptul că există 3 variațiuni ale aceluiași anunț plătit. Astfel, dacă utilizatorii Facebook încep să raporteze anunțurile, cel care le-a plasat are 3 posibile opțiuni, generând suficient trafic spre linkul țintă, până Facebook dezactivează reclama:

Cu ce scop?

Oamenii ăștia au un singur scop, pentru care – iată – sunt dispuși să plătească: să te facă să vizitezi linkul destinație. Cel pe care au avut grijă să nu îl pună în anunțul plătit la Facebook. Și pe care nu-l voi pune nici eu aici, din motive evidente.

La treabă

Dacă tot am descoperit această reclamă falsă, haideți să o raportăm. Te rog și pe tine să faci pașii următori:

  1. Deschidem lista cu reclame ale acestei pagini: https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=all&country=ALL&view_all_page_id=105200007501589&sort_data[direction]=desc&sort_data[mode]=relevancy_monthly_grouped
  2. Alegem din colțul din dreapta, sus, al reclamei, cele 3 puncte și apoi Report ad:
Captură Facebook: raportează reclamă

3. În ecranul următor vom selecta It’s a false news story și apoi confirmăm opțiunea aleasă, prin butonul de Continue:

Captură Facebook: raportează reclamă – tip conținut

4. Gata!

Ce poți face tu?

Raportează reclamele acestea către Facebook. Când vezi ceva ce pare ciudat sau fals, petrece câteva secunde sau minute să îl raportezi către Facebook. Astfel, împreună, salvăm alți utilizatori ce ar putea cădea în capcane.

Articol din categoria: Facebook, Securitate online, Social Media

f64.ro

2 comentarii

  1. #1 Comentariu nou

    Am fost pacalit in vara lui 2020 cu 500$ tot asa dupa un asa zis interviu la antena 3 cu Ion Tiriac. Platforma de investitii se cheama PROFITSTRADE care se acceseaza cu usurinta ,dar dupa ce iti iau banii din cont te abandoneaza fara ca sa mai poti tranzactiona ceva.Nu stiu,chiar nu se poate aceasta inselatorie stopa, nu avem autoritati in domeniu care sa se autosesizeze ,P0litie specializata in IT care sa preintimpine aceste lucruri? Mihai Radulescu TVR1,Mihai Gadea Antena 3 nu sunt informati ca se abuzeaza de popularitatea si notorietatea lor,de asemenea Simona Halep si Ion Tiriac ,pentru a-i insela pe romani?.Multumesc.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

perfect-tour.ro/ Perfect Tour