Cum recunosti un escroc la telefon?

De câteva zile, ING Romania face o treabă foarte bună în a educa clienții cu privire la amenințările ce pot apărea la adresa securității datelor lor bancare. Și țin să salut acest efort, mai ales în contextul actual mondial, unde, nu doar în România, atacurile care încearcă să permită răufăcătorilor să acceseze datele noastre personale și bancare, s-au înmulțit considerabil.

Iată emailul primit de mine acum câteva minute:

Probabil ai auzit si tu de “metoda telefonului” sau “metoda accidentului”, prin care oamenii sunt înșelați cu sume substanțiale de bani. Aceasta metoda a evoluat și în domeniul bancar, iar escrocii încearcă să obțină date financiare sau confidențiale, parole și coduri de acces pentru a-ți sustrage ulterior bani din conturile tale.

ING Bank newsletter

La ce să fii atent

  • NU răspunde la apeluri din afara țării, mai ales dacă nu cunoști persoane din țările respective.
  • NU instala aplicații și NU accesa site-uri la indicațiile persoanelor care te contactează telefonic.
  • NU divulga niciun fel de date confidențiale, cum ar fi userul și parola de online banking, codul de activare, numărul cardului, codul CVV2 sau PIN-ul.
  • NU presupune că persoanele care te contactează sunt de încredere, doar pentru că știu câteva informații despre tine, pe care e foarte simplu să le afle de pe rețelele de socializare.

Cele mai frecvente “scenarii” inventate de escroci

Câștig neașteptat – ai câștigat o sumă mare de bani, iar pentru a intra în posesia ei trebuie să oferi datele tale confidențiale.

Calculator virusat – din cauza unor viruși din calculatorul tău, a apărut o eroare în sistemul băncii și e nevoie de datele tale pentru a remedia problema.

O urgență a băncii – escrocii vor invoca nevoia rapidă de acces la informațiile tale, punând asta pe seama unor proceduri bancare false.

Dacă simți că ceva nu e în regulă, cel mai probabil că așa e. Specifică faptul că, în cazul că ți se cere o operațiune cu „banca” prin telefon, vrei să mergi într-o sucursală să faci pașii respectivi. Dacă cel de la telefon îți spune că nu e cazul, că se poate telefonic, insistă.

Dacă devine și mai insistent, închide și notifică autoritățile și banca. E foarte probabil să nu fii unica victimă pe care atacatorul încearcă s-o „prostească”.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.