Digital Marketing Forum 2013 Live Blogging

logo-secund

De cum am primit de ieri dimineata email de la organizatori sa nu intarziem astazi, fiind program incarcat si ziua scurta, am si atentionat colegii de twitereala sa ma trezeasca sa fiu sigur ca ajung din timp, eu stiindu-ma un mare ahtiat dupa mirifica stare de somn. Ca de somnambulism inca nu sufar … desi tre’ sa verific si asta cu nevasta.

Am dormit insa bine, am mancat un mic dejun foarte consistent la hotel si iata-ne prezenti la eveniment. Lume multa, chestii faine de vazut, asa ca sa ne apucam de treaba si de live-blogareala, ca doar de asta ne-au chemat organizatorii.

Se fac ultimile pregatiri, aud „1,2,3, proba, rihiraha rihi raha” in spate:

E buna schema asta pentru orientarea prin program:

Program Digital Marketing Forum 2013

Cristian Manafu deschide, ca de obicei, cu un speech scurt si la obiect. Iata-l in toata „splendoarea” sa (a Manafului, nu speech-ului :)):

Andreas-Kopp Incepem ziua cu Andreas Kopp, Chief Artist, PostitART. Ne uitam la un video care ne arata cum a facut desenul de post-its din sala. Pentru ca i se zaresc budigaii, ne mentioneaza ca nu e sponsorizat de Calvin Klein 🙂

O sa ne vorbeasca despre How to be legendary. Revin cu ideile principale. Momentan ne uitam la un video cu munca lui: 4001 post-its for Steve Jobs – Apple Store Munchen. Imi place ca mentioneaza nume de „legenda” romanesti mai putin cunoscute, cum e Elisabeta Rizea. Pe baza a ce zice el, inspirandu-se si din Godin, ca sa faci impresie si sa inspiri pe altii, trebuie sa livrezi si sa o faci repetat.

 

adrian_alexandrescuAdrian Alexandrescu, Managing Partner, Interaction vorbeste despre Fals sau Adevarat in marketingul online. Adica oarecum ce merge si ce nu merge astazi in domeniu. Ce fac multi marketeri si e fals: trimitere de mailuri la toata lista, in loc sa propuna clientului segmentizare pe diferite filtre.

Nu faceti promotii care incalca regulile canalelor: de exemplu Facebook. Fara „pufuleti” gratis ! Omu starneste multe intrebari si dialogul e aprins in sala. Asta arata ca nu e plictisitor si e foarte capabil.
Facebook arata mesajele tale la 5% din fani, gratuit. Pentru restul trebuie sa platesti.

 

jeremy-spillerJeremy Spiller, Consultant, Econsultancy UK. E dragut si ne anunta ca va vorbi 25 de minute. Omu’ are 3 joburi: lucreaza la eConsultancy, HULT si White Hat Media. Anunta un nou htag mai scurt (recomanda sa le tinem cat mai scurte): #dmfbuch.

Oare de ce Social Media e asa valoroasa? Datele personale. Ei stiu cine esti 🙂 Procentul de engagement pe paginile cu cei mai multi fani pe Facebook e de 0.003% …

Google a inventat Google+ pentru ca sa afle mai multe detalii despre tine, tinandu-te (ca si Facebook) logat in sistem, cat timp faci cautari etc. Google si Facebook sunt cei mai mari publisheri globali, care primesc continut gratuit de la noi si fac bani vanzand publicitate in/cu el 🙂

Maxim 3% din vizitatorii sitului tau sunt gata sa cumpere pe loc. Restul decid in timp daca vor reveni sau nu sa cumpere.

Cand ai facut 10% discount campaign ultima data?

Toti avem brand-urile personale si vrem sa „contam”, de asta postam pe Social Media.

Profiling is the key. 2013 is the year of Inbound marketing, Big Data and Understanding

Catalin-EmilianCatalin Emilian, Country Manager Romania & Moldova, Gemius prezinta a 6-a editie a studiului ONLINE LEADING BRANDS IN ROMANIA. Pentru cei interesati am inteles ca studiul va fi disponibil si online dupa eveniment.

Brand-uri românești online: Dacia, Borsec, eMag, Ursus Dorna.
Cele mai de încredere brand-uri românești: Dacia, Borsec, Gerovital, Napolact.
Cele mai populare banci romanesti: BCR, BRD, ING
Cele mai populare produse cosmetice: Nivea, Gerovital, Avon, Farmec, Dove.

– pauza –

andrea_veressIncepem dupa pauza cu Andrea Veress, Group Brand Manager Global Brands, Heineken & Desperados. Ne zice despre cum se construieste o „poveste” de succes. Eu nu-s bautoriu de bere dar o sa fim atenti impreuna la ce avem de invatat si de aici.

Reteta cuprinde, desigur, ca orice prajitura de succes: produsul (eroul), marketing (context), consumatori (personajele), provocarea (un pic agresiv cuvantul, dar treaca de la mine), ala rau (inca missing ).

 

stela-toderascu

Stela Toderascu, Sales Support Digital Activation Manager, Avon povesteste drumul unui brand de la awareness la vanzari prin marketingul online. Avon stuff, women stuff. Au trecut de 507 mii fani pe Facebook si pe online rup piata in domeniul lor in Romania.

Vor sa ajunga in 2013 la 10% comenzi din online.

 

 

alex_cernatescuUp next Alexandru Cernatescu, CEO, Head of Strategy, Infinit Solutions Agency. Tradigital: Cum reuseste un brand sa isi pastreze consistenta mesajul intre platformele de comunicare? No hai sa vedem cum 🙂

Alex spune ca e norocos sa lucreze zilnic cu oameni faini. Defineste tradigitalul ca fiind metoda de a prinde consumatorul care a evadat din funnelul clasic catre un decision trend. Ah, si conceptul e patentat 🙂

 

nirNir Refuah, VP Creative, McCann Digital Tel Aviv. Subiectul lui este Break the indifference. Cum sa-i faci pe oameni sa raspunda, sa interactioneze.

Vedem cateva chestii faine, de exemplu:

Remember to have fun:

 

– masa de pranz –

Incepe sesiunea de ADVANCED FACEBOOK FAST-TRACK. O sa-i ascultam si, sper eu, o sa si dialogam cu Costin Radu (The Geeks), Stefanos Karagos (Xplain) si Alex Negrea (ex Social Media BCR).

Costin_RaduIncepe Costin Radu, Managing Partner, The Geeks si ne zice de o gramada de „ASA NU!” Deja in sala lumea s-a lasat in scaune, sperand ca nu paginile lor sa fie exemplele naspa 🙂

Se greseste in ton, continut si abordare.

De ce ar fi interesata crema ta de fata daca citesti Mircea Eliade sau samponul tau antimatreata de unde mergi in weekend?!?

 

stefanosK Stefanos Karagos de la Xplain s-a hotarat sa ne spuna mai multe despre tacticile pentru campaniile Facebook Ads. E tot mai greu sa intelegem ecosistemul Facebook, pentru ca „regulile” se schimba tot mai mult, direct proportional cu nevoie de bani a Facebook 🙂

 

 

 

alex_negrea Alexandru Negrea, despre masurarea performantei pe Facebook în 2013. Faza spusa simpla este sa te intrebi de la inceput ce obiective ai si sa nu te arunci rapid pe Like-uri si rata de Engagement. Facebook devine tot mai mult o pagina de contact a companiei. Trebuie deci sa fii in masura sa masori clar lucrurile.

 

 

 

adrian_alexandrescuAdrian Alexandrescu, Managing Partner, Interactions vorbeste despre un studiu de caz: Mega Image – Activarea comunitatii pe Facebook.

 

 

 

dragos_stanca Dragos Stanca, Managing Partner, Think Digital povesteste despre experienta BCR: Log Out

Facebook nu inseamna doar content, desi 85% din utilizatori sunt creatori de continut.

Interesant: 2,2 milioane de utilizatori de Facebook din Romania intra pe retea de pe device-uri mobile. O crestere in ultimul an cu 67%.

Dragos ne arata formatele premium de Facebook Ads.

corina_kissfmCorina Iordache, Digital Specialist, SBS Broadcasting prezinta KISS FM: Cum lucreaza brandurile cu pagina de un milion de fani. Cum au ajuns l amilionu de fani cum au sarit clientii de publicitate pe ei sa le faca ads pe facebook. Apoi au inceput proiectele ca sa ajunga mai tarziu (actual) campanii.

KissFM se lauda ca nu posteaza „cancaniade” 🙂

 

Laurentiu-DumitrescuLaurentiu Dumitrescu, Managing Partner, Digital Star Leo Burnett Group prezinta SAMSUNG: Manifest pentru creativitate. Fain pana la momentul in care am auzit ca cei care au luat de bune stirile generate, sunau sa felicite pe cei vizati, fiind apoi dezamagiti.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.