Sfaturi anti phishing de la ING

pexels-photo2

Când banca mea îmi trimite astfel de mesaje, mai ales în contextul înmulțirii atacurilor de tip phishing, nu pot decât să zic „Bravo!” și să vă dau și vouă să citiți.

Odată cu folosirea intensă a internetului și cu toate gadget-urile care ne-au umplut viața, s-au îndesit și ocaziile în care pot avea loc atacuri de tip phishing. Acestea sunt de fapt încercări ilegale de a intra în posesia datelor tale de securitate.
 
Cum vrem să ne asigurăm că nu o să fii afectat de acest fenomen, îți dăm câteva sfaturi vis a vis de cum să te ferești de acest gen de tactici ilegale.

Că să te ferești de phishing, ia aminte la următoarele:

  • ING nu solicită niciodată clienților săi actualizarea datelor de securitate prin accesarea unui link transmis prin e-mail.
  • ING nu verifică niciodată datele tale de securitate prin SMS sau prin e-mail.
  • Nu intra niciodată pe homebank.ro prin link din e-mail. Cel mai bine e să accesezi serviciul de internet banking scriind adresa în bara browser-ului tău.
  • Nu semna niciodată o tranzacție pe care nu ai inițiat-o tu. Asta indiferent de motivele care ți se oferă – chiar dacă unele din ele par foarte credibile, de tipul “ti s-a desincronizat Digipass-ul” sau “periodic, trebuie să îți actualizăm datele de securitate”.
  • Imediat ce îți cere cineva introducerea unui cod de semnare fără că tu să fi inițiat o tranzacție anunță-ne imediat (fie că e vorba de vreun cod primit pe SMS sau de apăsarea tastei “S” de pe digipass).
  • Nu oferi nimănui datele tale de securitate.
  • Nu confirma niciodată datele tale de securitate prin SMS sau e-mail (e vorba de numărul cardului, data expirării, codul de autentificare, codul de semnare ING Home’Bank, PIN-ul, parola, etc.).
  • Și, nu în ultimul rând, protejează-ți computerul printr-un antivirus bun și actualizat.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.